Известие

Collapse
No announcement yet.

Темпомат / Автопилот / Круз контрол

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Колега извинявай подвел съм те. Бях при момчета които разбират от кабели и се установи че съм гледал буксата грешно. Тоест до въпросната синя букса имам кабели а нямам от там до компа. Показах им схемите показана тук във форума и казаха че утре ще ми го направят.
    Мерси за отделеното внимание. Ако има нещо утре пак ще питам
    Алфа 166 JTD 136к.с + чип

    Comment


    • Да се похваля вече съм с круиз. Благодарности на всички колеги споделили иформация тук.
      Алфа 166 JTD 136к.с + чип

      Comment


      • Здравейте колеги! Аз карам 156 2.4ЖТД 98-ма 136к.с. и тези дни реших да пробвам да си пусна темпомата. Оказа се, че в този форум намерих всичко необходимо за задействането му, но на практика не можах да го подкарам!
        Пуснах си кабели директно от ЕКУ -то , защото нямам окабеляване, прогоних си машинката за съединителя и я проверих - за да съм сигурен че работи,направих схемата за преобразуване на 2пиновата стоп машинка в 3пинова, изчистих си грешките от компа, но ефект НЯМА - темпомата не работи!
        Единствения кабел, който не съм пуснал е за светлинната индикация <защото нямам лампа на таблото>.
        Когато закача ЕКУ на компа изписва, че темпомата е активиран, но не мога да го включа.
        Моля ако някой се сеща нещо, което съм пропуснал и трябва да направя да ми пише - благодаря предварително! Аз се изчерпах откъм идеи!

        ---------- Post added at 12:25 ---------- Previous post was at 12:21 ----------

        Пропуснах да напиша, че не съм с ръчка, а само с 2 бутона set+ и reset, с постоянно подадено напрежение за включено.

        Comment


        • Пробвай да свържеш някаква индикация, защото в това може да е проблема (забелязвани са такива случаи от други колеги). Логиката е - ако не може да се визуализира състоянието на темпомата, той не заработва.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • Оки Ще опитам.
            Last edited by valvano; d.m.y г., 15:01.

            Comment


            • Свързах и индикация - никаква полза!
              Не светва дори при теста! На ЕКУ -то показва, че превключвателя на автопилота е активиран, но не мога да го включа.
              Изобщо някой във форума подкарвал ли е 156 2.4 жтд 136 к.с 98 година - моля споделете.
              На външен вид и пинове ЕКУ-то е същото като на 166 2.4, затова и се захванах с опитите, за жалост за сега неуспешни. Благодаря предварително за съветите!
              Last edited by valvano; d.m.y г., 19:25.

              Comment


              • Това ли е схемата по която си го свързал?



                Постоянният + на пин 53 как го подаваш? През някакво ключе ?


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • Моето ЕКУ е с по-малкото пинове по тази схема
                  съпротивленията са пак по схема от форума сумарно около килоом, а паралелното 15к.
                  Attached Files
                  Last edited by valvano; d.m.y г., 22:13.

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от valvano Покажи съобщение
                    Моето ЕКУ е с по-малкото пинове по тази схема
                    съпротивленията са пак по схема от форума сумарно около килоом, а паралелното 15к.
                    Може ли да кажеш точния модел на ECU то при теб?


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • Не зная точно модела,но съм му направил снимка ако помогне...
                      Attached Files

                      Comment


                      • Bosch EDC 15 Diesel Injection 2.4

                        Comment


                        • На твое място бих пробвал да откача пинове 2 и 21 и на тях да подам ръчно +12V с четирите възможни комбинации. Спомням си, че по схемите имаше някакво объркване с нормално отворени/затворени контакти на машинките на съединитея и на спирачката.

                          И пак да задам онзи тъп но все пак важен въпрос.........Нали не си забравил, че темпоматът работи при скорост над 30 км/h?

                          PS:

                          Има ли погрешна комбинация от напреженията от контактите на педалите при която диагностиката ти казва, че темпоматът не включва заради грешно състоние на някой от тези контакти?
                          Last edited by ecotronic; d.m.y г., 12:37.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • Диагностиката ми разпознава точно натиснат и отпуснат съединител и спирачка. Машинката на съединителя е оригиналната<освен ако са различни за кола с темпомат и без, но никой не е писал нещо такова във форума>- аз само я настроих.
                            Схемата, която съм показал по-горе мисля,че няма грешката за която говориш<тя е на машинката на спирачката>, но мисля че си заслужава да пробвам.
                            Не се вързва само това, че не светва лампата на темпомата при началния тест - за което пишат някой колеги във форума- това не би трябвало да зависи от сигналите на педалите.
                            И... да пробвал съм и при доста по-голяма от тази скорост, както и на почти всички предавки...
                            Интересно, че когато подадох +12 на 21 пин не се появи грешката за която пишат колегите???
                            Last edited by valvano; d.m.y г., 16:51.

                            Comment


                            • Някъде четох, че контакта на съединителя трябвало да бъде нормално затворен......
                              Между другото - действително при подобни системи тези 2 входни въздействия би трябвало да се подсигуряват от нормално затворени контакти просто, защото това е по-сигурно.

                              Накратко - независимо от това което регистрира диагностиката, пробвай възможните 4 варианта за които говорих.
                              Друго за което се сещам - Общият +12V за стоп машинката и за контакта на съединителя - сигурно ли е, че са свързани, както е на схемата?
                              По начина, показан на схемата в тази точка +12V се появяват при даване на контакт, изчезват при задействане на стартера и пак се появяват, когато стартерът спре да работи. Това има отношение, към някаква първоначална инициализация на функцията темпомат и ако +12V са взети от друго място и не се прекъсва в момент на палене, то и въпросната инициализация може да не е успешна.

                              PS:

                              Когато пробва да свържеш светлинната индикация, как точно я свърза?


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment


                              • не се прекъсва по време на въртене на стартера-ще го направя точно по схемата и пак ще пиша...
                                мерси за идеята!
                                ЗА индикацията...- при мен изводи 1 и 3 са постоянно свързани<подавам+12 на 22 пин> там е вързан анода на диода <или+12>, а катода през съответните резистори към пин 44. Подаваното напрежение е от контактния ключ<мисля, че и там не прекъсва когато върти стартера>. Но теста на индикацията нали се изпълнява и преди да завъртя стартера - а нищо на светва<освен ако нещо все пак трябва да се активира>. Не зная при възможност ще проверя с напрежение от друго място и ще пиша...
                                Last edited by valvano; d.m.y г., 18:09.

                                Comment

                                Working...
                                X